اطلاعات جالبی از نشست جدید شرکت سونی درباره پلی‌استیشن منتشر شد

امروز شرکت سونی میزبان نشست همکاری استراتژیک خود بود و اطلاعات جالب و مفیدی از این جلسه و نشست در مورد پلی‌استیشن، به بیرون منتشر شد. برای دریافت اطلاعات کامل از این نشست، با وی جی سی پرو در ادامه مطلب همراه باشید.

به گزارش وی جی سی پرو و به نقل از وب‌سایت Dualshockers، همان طور که گفته شد، امروز نشست همکاری استراتژیک سونی در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار شد و شرکت بزرگ سونی، برنامه‌های پیش رو و هیجان انگیزی که قرار است برای تجارت پلی‌استیشن رخ دهد، صحبت کرد. این اخبار و اطلاعات و جزئیات، قطعا می‌تواند برای طرفداران پلی‌استیشن و بازی‌بازان دیگر جالب و مفید باشد. این روز ها تقریبا زمزمه‌هایی از نسل بعدی کنسول‌ها به گوش می‌رسد و جای تعجبی ندارد اگر بگوییم کنسول پلی‌استیشن ۴، تقریبا اواخر عمر خود را سپری می‌کند.

اول از همه، رئیس و مدیر عامل شرکت سونی، یعنی آقای Kenichiro Yoshida در مورد برنامه‌های همکاری استراتژی میان رده این شرکت، تا سه سال آینده توضیح دادند که به عبارتی این برنامه‌ها تا زمان ۳۱ ماه مارچ سال ۲۰۲۱ را شامل می‌شوند. در بخش تجارت بازی و شبکه‌های سرویس که شامل پلی‌استیشن و شبکه پلی‌استیشن می‌شود، ما دریافتیم برنامه‌ها به این صورت است که با پلی‌استیشن ۴، به توسعه دهندگان و بازی‌بازان متصل شد و این به عنوان هسته اصلی تجارت شناخته خواهد شد.

استراتژی پایه و اصلی در این زمینه این است که شبکه پلی‌استیشن گسترش پیدا کند و فراگیر تر شود. این شبکه در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین و درآمد زا ترین شبکه‌های آنلاین جهان تبدیل شده که بیش از یک تریلیون ین درآمد داشته و همچنین در ماه، بیش از ۸۰ میلیون کاربر فعال داشته است که اعداد و ارقام بزرگ و تاثیر گذاری است.

سونی همچنین در همین زمینه، برنامه دارد تا سرویس پلی‌استیشن پلاس را گسترش داده و تعداد اعضای آن را بیشتر کند. ما به تازگی دریافتیم که اعضای سرویس پلی‌استیشن پلاس از مرز ۳۴٫۲ میلیون نفر عبور کرده‌اند که قطعا آمار راضی کننده‌ای برای سونی به حساب می‌آید اما این شرکت قصد توسعه بیشتر این سرویس را دارد و می‌خواهد بازی‌بازان با استفاده از این سرویس ویژه، زمان بیشتری را به بازی کردن بپردازند. این در حالی است که در سال مالی ۲۰۱۷، کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴، رکورد ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ساعت گیم‌پلی در طول هفته را به خود اختصاص دادند. طبق توضیحات سونی، رسیدن به هدف ذکر شده، با تشویق بیشتر مردم به استفاده از موارد دیگر، مانند پلی‌استیشن وی‌آر و PlayStation Now و PlayStation Vue و PlayStation Music نیز محقق می‌شود.

همچنین یک مورد مهم دیگر نیز اعلام شد و آن هدف سونی برای بیشتر کردن سود و درآمد حاصل از IP های این شرکت است. این شرکت در هدف دارد تا عناوین بیشتری را خلق کند و حتی عناوین فرست پارتی قدیمی را به صورت بهینه شده منتشر کند تا فرصت‌ها را برای تولید محتوای بیشتر برای بازی‌ها فراهم نماید.

به این موضوع همچنین در طی سخنرانی IR Day سونی نیز اشاره شد. رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، یعنی آقای John Kodera اشاره کرد که تقویت بخش IPهای انحصاری و فرست پارتی، نه تنها به موضوع خلق عناوین جدید مربوط است، بلکه آن‌ها در نظر دارند تا عناوین قدیمی تر و موفق را نیز به جلو ببرند. با این حال، با وجود سیاست افزایش سود از بازی‌های فرست پارتی، قطعا باید انتظار عرضه بازی‌های انحصاری جدیدی را داشته باشیم. آن زمان سه ساله‌ای که در ابتدای متن به آن اشاره شد و سونی برای آن برنامه‌هایی دارد، در واقع آماده سازی این شرکت برای رشد و پیشرفت بسیار در سال‌های بعد و آینده به حساب می‌آیند.ژ

از آن جایی که کنسول پلی‌استیشن ۴ وارد آخرین فاز از چرخه طول عمر خود می‌شود و این موضوع می‌تواند فروش واحدی کنسول یا حتی بازی‌ها را کاهش دهد، سونی عقیده دارد که تمرکز برروی سرویس‌های آنلاین، مانند پلی‌استیشن پلاس می‌تواند این روند رو به کاهش را جبران نماید و درآمد خوبی را داشته باشد. در واقع با این استراتژی، سونی قصد دارد تا میزان فروش و درآمد پلی‌استیشن ۴ را به ثبات برساند.

اما درباره بخش‌های چالش برانگیز تجارت پلی‌استیشن نیز صحبت شد که شامل هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر و مسائل پیرامون این فناوری می‌‌شود. طبق گفته‌های سونی، هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر به خودی خود پیشرفت داشته است و آمار راضی کننده‌ای دارد اما موضوع اصلی این جا است که شرکت، رشد کلی تجارت و بازار فناوری واقعیت مجازی را خیلی کند می‌داند و در واقع انتظار رشد بیشتری از این صنعت داشته است. در بخش موبایل نیز اوضاع به همین صورت است و به دلیل تاخیر در عرضه برخی از بازی‌ها و عناوین مهم و این که این تجارت هنوز در مرحله بلوغ خود به سر می‌برد، برای سونی چالش به وجود آورده است. این بدان معنی است که پیش از اوج گرفتن این تجارت، باید سرمایه گذاری کرد. در ادامه، سونی سعی می‌کند که به این تجارت ها، نگاهی منطقی و واقع گرایانه داشته باشد که PlayStation Vue نیز در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد.

نکته جالب این نشست در انتهای سخنرانی Kodera بود که اشاره کرد در دوره اولین پلی‌استیشن، هدف شرکت این بود که میلیون‌ها دستگاه از این کنسول را به فروش برساند اما هم‌اکنون آن‌ها هدف دارند تا به صورت ماهیانه، میلیون‌ها کاربر فعال ماهانه داشته باشند.

کنسول پلی‌استیشن ۴ در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شد و هم‌اکنون تقریبا حدود ۵ سال عمر دارد.

نظر شما در مورد برنامه‌های شرکت سونی برای آینده‌ی پلی‌استیشن چیست؟



برچسب ها :



comment شما اولین دیدگاه را بنویسید!


برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد شوید